Окрім трьох основних видів торговельних марок – словесної, зображувальної та комбінованої, існує ще досить велика кількість так званих нетрадиційних видів торговельних марок.
До таких відносяться об’ємні, звукові, нюхові, голографічні, рухові, позиційні, смакові, музичні та деякі інші.
Нюховий знак - це позначення, яке представляє собою запах, здатний відрізнити товар або послугу одного виробника від аналогічних товарів або послуг інших виробників.
Основою голографічного знака є райдужна голограма, яка містить зображення у вигляді малюнка, літер, або їх комбінації.
Руховий знак представляє собою рухоме зображення у вигляді послідовного відтворення та переміщення словесних та/або зображувальних елементів, яке виконує функцію зазначення джерела походження товару або послуги, наприклад, рухомий логотип телевізійної станції.
Позиційний знак – це позначення, яке має чітке місцезнаходження на продукті. Зображення такого знака має складатись з одного малюнку або креслення, які демонструють його особливе положення на виробі.
Смаковий знак – це позначення, яке представляє собою смак, здатний відрізнити товар або послугу одного виробника від аналогічних товарів або послуг інших виробників.
Музична (звукова) торговельна марка захищає, відповідно, музичний фрагмент, який асоціюється з конкретною торговою маркою.
В Україні були спроби захистити музичні знаки, однак вони представляються на реєстрацію не у вигляді музичного запису, а просто у вигляді зображення нот. Таким чином можна захистити тільки коротку частину музичного фрагмента, неможливо передати повністю його настрій і яскравість. Та й в цілому правовий захист такого способу фіксації музичного фрагмента, як в Україні, вельми сумнівний.
В Україні найпоширенішим з нетрадиційних видів торговельних марок являється об’ємна торговельна марка. Об’ємним визнається позначення, що являє собою фігури або їх композиції у трьох вимірах (тобто – довжина, висота та ширина).
Типовим прикладом об’ємних позначень є форма виробів або їх упакування. Однак, об’ємний знак не може просто повторювати зовнішній вигляд відомого предмета, а повинен характеризуватися оригінальним зовнішнім видом, а його форма не повинна визначатися виключно лише функціональним призначенням.
Прикладами об’ємних торговельних марок можуть бути оригільні форми пляшок для напоїв (часто алкогольних), форми упаковки, в т.ч. і продуктів харчування, форми мила, флакони для парфумів, тощо.
В Україні поки можна здійснити реєстрацію торговельних марок тільки таких видів як словесна, образотворча, комбінована, об'ємна.
Будемо раді надати Вам більш детальну інформацію з цього питання!
З повагою, команда IP-компанії GOLDMARK.