• (097) 404-25-24
  • Viber, Telegram
Факти про ІВ
Успішні рекламні кампанії популярних ТМ
Корисне
  • Реєстрація торговельної марки в Україні і реєстрація торговельної марки за кордоном – окремі процедури
  • Строки реєстрації торговельної марки однакові по всій території України: стандартний (18-20 міс.) та прискорений (7,5-8 міс.)
  • Обсяг правової охорони торговельної марки визначається зазначеними у Свідоцтві зображенням та переліком класів
  • Майнові права на торговельну марку діють протягом 10 років. Даний строк може бути продовженим кожен раз на 10 років

Нетрадиційні види торговельних марок

Окрім трьох основних видів торговельних марок – словесної, зображувальної та комбінованої, існує ще досить велика кількість так званих нетрадиційних видів торговельних марок.

 

До таких відносяться об’ємні, звукові, нюхові, голографічні, рухові, позиційні, смакові, музичні та деякі інші.

 

Нюховий знак - це позначення, яке представляє собою запах, здатний відрізнити товар або послугу одного виробника від аналогічних товарів або послуг інших виробників.


Основою голографічного знака є райдужна голограма, яка містить зображення у вигляді малюнка, літер, або їх комбінації.

 

Руховий знак представляє собою рухоме зображення у вигляді послідовного відтворення та переміщення словесних та/або зображувальних елементів, яке виконує функцію зазначення джерела походження товару або послуги, наприклад, рухомий логотип телевізійної станції.

 

Позиційний знак – це позначення, яке має чітке місцезнаходження на продукті. Зображення такого знака має складатись з одного малюнку або креслення, які демонструють його особливе положення на виробі.

 

Смаковий знак – це позначення, яке представляє собою смак, здатний відрізнити товар або послугу одного виробника від аналогічних товарів або послуг інших виробників.

 

Музична (звукова) торговельна марка захищає, відповідно, музичний фрагмент, який асоціюється з конкретною торговою маркою.

 

В Україні були спроби захистити музичні знаки, однак вони представляються на реєстрацію не у вигляді музичного запису, а просто у вигляді зображення нот. Таким чином можна захистити тільки коротку частину музичного фрагмента, неможливо передати повністю його настрій і яскравість. Та й в цілому правовий захист такого способу фіксації музичного фрагмента, як в Україні, вельми сумнівний.

 

В Україні найпоширенішим з нетрадиційних видів торговельних марок являється об’ємна торговельна марка. Об’ємним визнається позначення, що являє собою фігури або їх композиції у трьох вимірах (тобто – довжина, висота та ширина).

 

Типовим прикладом об’ємних позначень є форма виробів або їх упакування. Однак, об’ємний знак не може просто повторювати зовнішній вигляд відомого предмета, а повинен характеризуватися оригінальним зовнішнім видом, а його форма не повинна визначатися виключно лише функціональним призначенням.

 

Прикладами об’ємних торговельних марок можуть бути оригільні форми пляшок для напоїв (часто алкогольних), форми упаковки, в т.ч. і продуктів харчування, форми мила, флакони для парфумів, тощо.

 

В Україні поки можна здійснити реєстрацію торговельних марок тільки таких видів як словесна, образотворча, комбінована, об'ємна.

 

Будемо раді надати Вам більш детальну інформацію з цього питання!
З повагою, команда IP-компанії GOLDMARK.