Захист торговельної марки на запах містить чимало складнощів. Довгий час законодавство ЄС закріплювало можливість захисту торговельних марок на аромати, хоча й не передбачало процедури його використання на практиці. Це відбувалося у зв’язку з тим, що обов’язковою умовою торговельної марки була її графічна (візуальна) розрізняльна здатність.
Проте після реформування законодавства ЄС з інтелектуальної власності це не є необхідним, адже з’явилася можливість реєстрації торговельної марки відео та звуку. З цього постає запитання: як подати аромат в ЄС на реєстрацію у якості торговельної марки?
Реєстрація торговельної марки-аромату вимагає його опис. Проте такі словесні вирази, як «Запах горілого мигдалю» або «Запах стиглої полуниці» не зовсім точно описують аромат, адже запахи є переважно суб'єктивними чуттєвими сприйняттями та сприймаються зовсім по-різному кожною людиною. А тому також вимагається подання формули аромату.
Як щодо захисту аромату патентом? Патентний захист також може бути наданий для хімічних речовин та активних речовин, які завжди поєднуються в парфумерії. Проте композиція ароматів являє собою складну суміш з декількох запахів, які виділяються в тимчасовій послідовності. Таким чином, патентування хімічних елементів, що поєднуються в ароматі, не повністю описує сам запах.
Підготувала: Юлія Лахай, помічник юриста IP-компанії ГОЛДМАРК.