• (097) 404-25-24
  • Viber, Telegram
Факти про ІВ
Успішні рекламні кампанії популярних ТМ
Корисне
  • Класи МКТП – 45 категорій, в яких розділені всі можливі товари та послуги
  • Обсяг правової охорони торговельної марки визначається зазначеними у Свідоцтві зображенням та переліком класів
  • Строки реєстрації торговельної марки однакові по всій території України: стандартний (18-20 міс.) та прискорений (7,5-8 міс.)
  • Вартість реєстрації торговельної марки для одного класу протягом 18-20 міс. складає 7749 грн., включаючи офіційний пошук

Реєстрація штрих-кодів

Кожний виробник зацікавлений в тому, щоб його продукція якнайшвидше знайшла свого споживача. На шляху до свого споживача Ваша продукція проходить етапи складування, перевезення, розподілу та реалізації. Забезпечити ефективну роботу на всіх етапах допомагає якісне маркування продукції штриховими кодами. Таким чином, штрих-код - перш за все, практичний інструмент, завдяки якому здійснюються облікові операції під час поставок та продажу товарів.

Штриховий код (штрихкод, штрих-код) - це послідовність чорних і білих смуг, що представляє деяку інформацію в зручному для зчитування технічними засобами вигляді. Присвоєнням штрих-кодів займається міжнародна некомерційна і неурядова організація - Асоціація EAN, створена в 1977 році. В Україні її функції здійснює Асоціація Товарної Нумерації «ДжіЕс1 Україна» (до 20.12.2006 р. - «ЄАН-Україна»), створена у вересні 1994 р.

Фахівці нашого Агентства здійснюють повний комплекс послуг з реєстрації штрих-кодів: від попередньої консультації до отримання майстер-файлів на штрих-коди. Вартість робіт по реєстрації штрих-кодів складає від 1500 грн. 


Детальніше про тарифи реєстрації штрих-кодів

Для отримання можливості реєстрації штрих-кодів Вашої продукції, перш за все Вам необхідно стати членом Асоціації Товарної Нумерації «ДжіЕс1 Україна» (GS1 Україна), яка є єдиним офіційним представником в Україні міжнародної організації GS1. Варто зазначити, що штрих-код, присвоєний Вашому товару Асоціацією GS1 Україна, буде дійсний у будь-якій країні світу (за винятком номерів обмеженої циркуляції).

Учасником Асоціації GS1 Україна можуть виступати:

  • юридичні особи;
  • фізичні особи-підприємці.

Для здійснення цієї процедури наші фахівці готують такі документи:

  1. Договір про асоційоване членство в GS1 Україна.
  2. Додаток до Договору про асоційоване членство в GS1 Україна, в якому передбачені необхідні для оплати членські внески.
  3. Реєстраційну картку учасника Асоціації GS1 Україна.
  4. Заявки на присвоєння номера GS1 (на кожну товарну позицію оформляється окрема заявка).

Важливо! Від правильного оформлення всіх необхідних документів (а особливо заявок) і коректності зазначених у них даних, залежить не тільки сама процедура реєстрації штрих-кодів, а й уся Ваша подальша діяльність, пов'язана з використанням штрих-кодів при реалізації товарів. У зв'язку з цим, підготовку документів та здійснення процедури реєстрації краще довірити фахівцям. Будемо раді співпрацювати з Вами з цього питання.

Для підготовки необхідних документів нам буде потрібна така інформація:

  1. Найменування товарної позиції (назва, артикул, торговельна марка).
    Товару присвоюється новий номер GS1 кожного разу, коли відмінність одного товару від іншого є очевидною та істотною, наприклад, за такими ознаками: тип і вид продукції, торговельна назва, торговельна марка, упаковка товару і її тип, кількість товару в упаковці, маса, розміри та інші параметри товару. І цей список не є вичерпним. Наприклад, однакова мінеральна вода за назвою і характеристикою, але має відмінність за об’ємом, повинна мати різні номери в штриховому коді. Також необхідно відзначити, що для реєстрації штрих-кодів наявність торговельної марки для продукції не є обов'язковою. Разом з тим, якщо у Вас ще немає зареєстрованої або хоча б поданої на реєстрацію торговельної марки, ми все-таки рекомендуємо Вам її офіційно захистити.
  2. Нормативно-технічний документ товарної позиції (ДСТУ, ТУ, ГОСТ).
  3. Опис упаковка товару (за наявності): вид, матеріал і т. д.
  4. Опис товару (зовнішній вигляд, відмінні риси).
  5. Анкетні дані заявника (хто буде учасником GS1 Україна, відповідно, на кого будуть реєструватися штрих-коди і т.д.).

Етапи процедури реєстрації штрих-кодів:

  1. Спеціалісти нашого Агентства направляють Вам для заповнення анкету, довіреність (на ім'я директора нашого Агентства для представлення Ваших інтересів в GS1 Україна) і форму-замовлення (для отримання необхідних даних про товарні позиції).
  2. Ви заповнюєте ці документи і відправляєте нам для детального вивчення. У разі потреби ми проконсультуємо Вас в правильності їх заповнення.
  3. Протягом декількох робочих днів ми готуємо повний пакет документів, необхідних для подання їх у GS1 Україна та реєстрації штрих-кодів. Після чого направляємо їх Вам для підписання.
  4. Після підписання Вами пакету документів, ми відвозимо їх оригінали в GS1 Україна, де їх офіційно реєструють. Вашому Договору присвоюються офіційні номер і дата.
  5. Посилаючись на офіційні номер і дату Договору, Ви сплачуєте членські внески (безпосередньо на рахунок GS1 Україна).
  6. Після здійснення оплати, протягом семи робочих днів, штрих-коди будуть зареєстровані.

Таким чином, строк, у який здійснюється реєстрації штрих-кодів становить у середньому близько семи робочих днів.

Після закінчення процедури реєстрації ми видаємо Вам наступні документи:

  1. Ваші екземпляри Договору і Додатку до Договору про асоційоване членство в GS1 Україна, підписані Президентом GS1 Україна.
  2. Свідоцтво про присвоєння префікса GS1 підприємства у всесвітній системі GS1.
  3. Свідоцтво про присвоєння Глобального номера розміщення у всесвітній системі GS1.
  4. Свідоцтво про присвоєння товарній позиції ідентифікаційного номера у всесвітній системі GS1 (Глобальний номер товарної позиції структури GTIN-13). Як вже було зазначено раніше, кожній товарній позиції присвоюється окремий номер і видається окреме Свідоцтво Глобального номеру товарної позиції структури GTIN-13. 

Вартість реєстрації штрих-кодів складається з:

  1. Вступного членського внеску. Даний внесок сплачується одноразово при вступі до асоційованого членства до Асоціації GS1 Україна.
  2. Річного разового членського внеску. Даний внесок сплачується щорічно для підтримки членства в Асоціації GS1 Україна.
  3. Річного періодичного членського внеску, який сплачується за присвоєння номера товарної позиції (за кожну товарну позицію - окремо).
  4. Річного періодичного членського внеску, який сплачується при перереєстрації номера товарної позиції (у разі необхідності).
  5. Послуг Агентства за підготовку всіх необхідних документів, ведення процедури реєстрації, консультаційні послуги тощо.

Як вже зазначено раніше, учасниками Асоціації GS1 Україна можуть виступати юридичні особи та фізичні особи-підприємці. Асоціацією GS1 Україна встановлена різна величина членських внесків для великих підприємств, малих підприємств та фізичних осіб-підприємців.

Згідно з ч. 7 ст. 63 Господарського кодексу України, залежно від кількості працюючих та обсягу валового доходу від реалізації продукції за рік, підприємства можуть бути віднесені до категорії малих підприємств, середніх або великих підприємств.
Малими (незалежно від форми власності) вважаються підприємства, в яких середньооблікова кількість працюючих за звітний (фінансовий) рік не перевищує п'ятдесяти осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за цей період не перевищує сімдесяти мільйонів гривень.
Великими вважаються підприємства, в яких середньооблікова кількість працюючих за звітний (фінансовий) рік перевищує двісті п'ятдесят осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції (робіт, послуг) за цей період перевищує суму сто мільйонів гривень.
Всі інші підприємства вважаються середніми.

Вартість членських внесків для великих підприємств:

  1. Вступний членський внесок - 300 $
  2. Річний разовий внесок - 200 $
  3. Річний періодичний внесок при присвоєнні номерів GS1:
  • 20 $ за кожний код (при присвоєнні від 1-го до 10-ти кодів);
  • 15 $ за кожний код (при присвоєнні від 11-ти до 25-ти кодів);
  • 10 $ за кожний код (при присвоєнні від 26-ти до 100-та кодів);
  • 5 $ за кожний код (при присвоєнні від 101-го і більше).


Вартість членських внесків для малих підприємств:

  1. Вступний членський внесок - 150 $
  2. Річний разовий внесок - 100 $
  3. Річний періодичний внесок при присвоєнні номерів GS1:
  • 10 $ за кожний код (при присвоєнні від 1-го до 100-та кодів);
  • 5 $ за кожний код (при присвоєнні від 101-го і більше).

Вартість членських внесків для фізичних осіб-підприємців:

  1. Вступний членський внесок - 50 $
  2. Річний разовий внесок - 50 $
  3. Річний періодичний внесок при присвоєнні номерів GS1:
  • 7 $ за кожний код (при присвоєнні від 1-го до 100-ти кодів);
  • 5 $ за кожний код (при присвоєнні від 101-го коду і більше).

Вартість послуг Агентства за здійснення всього комплексу робіт по реєстрації штрих-кодів складає від 1500 грн. 

Важливі та цікаві факти:

  1. Назва GS1 не є абревіатурою і має асоціативне трактування. Літери «GS» відповідають поняттям «Всесвітня система», «Всесвітні стандарти» і «Всесвітні рішення». Цифра «1 » в назві вказує на першість організації зі стандартизації, а також на уніфікацію всесвітньої торгівлі по одній всесвітній системі стандартів.
  2. Асоціація Товарної Нумерації України «ДжіЕс1 Україна» (до 20.12.2006 р. Асоціація Товарної Нумерації України «ЄАН-УКРАЇНА»), створена у вересні 1994 р., є некомерційною неурядовою організацією. GS1 Україна є єдиним офіційним представником в Україні міжнародної організації GS1 - провідної світової організації з розробки та впровадження всесвітніх стандартів і рішень, які підвищують ефективність і прозорість виробництва, постачання і торгівлі.
  3. Користувачами стандартів GS1 є понад 1 000 000 компаній по всьому світу.
  4. Основою всіх стандартів GS1 є система нумерації, яка гарантує, що номери GS1 забезпечують унікальну ідентифікацію і не можуть випадково повторюватися;
  5. За присвоєння GTIN (глобального номера товарної позиції), як правило, відповідає організація, яка володіє торговельною маркою, нормативно-технічною документацією (специфікаціями на продукт), незалежно від того, де і коли продукт був вироблений.

    Такими організаціями можуть бути: 1) виробник або постачальник, 2) імпортер або торговельне підприємство, яке отримує вироблений в будь-якій країні товар і продає його під торговельною маркою, що йому належить; 3) підприємство роздрібної торгівлі, якщо підприємство отримує продукт, виготовлений в будь-якій країні, і продає його під своєю торговельною маркою. Винятки: 1) якщо товарної позиції не присвоєно GTIN на етапі її виробництва, імпортер або посередник може забезпечити присвоєння цьому товару тимчасовий GTIN, 2) виробник забезпечує присвоєння GTIN товарним позиціям без торговельної марки та товарними позиціями із загальними властивостями, які не мають ознак певної торговельної мережі. ВАЖЛИВО: деякі компанії виробляють одну й ту ж товарну позицію в кількох різних країнах або на кількох заводах. У цьому випадку GTIN повинен бути присвоєний централізовано і управлятися однією з компаній, яка входить до групи, або одним з її виробничих підрозділів.

  6. З моменту присвоєння GTIN не повинен змінюватися, поки не зміняться характеристики товарної позиції. Істотна зміна будь-якої з основних характеристик товарної позиції вимагає присвоєння нового відмінного ідентифікаційного номера.
  7. Префікс GS1 (перші три цифри на штрих-коді, для України - 482​​) не визначає країну походження товару. По префіксу можна дізнатися, в якій країні (національній організації) зареєстрований виробник або постачальник товару.

Члени Асоціації GS1 Україна отримують такі можливості:

  • маркувати свої товари штрих-кодами відповідно до загальноприйнятих світових вимог;
  • здійснювати перевірку відповідності надрукованих штрих-кодів вимогам світових і національних стандартів;
  • здійснювати електронний обмін даними з партнерами у відповідності зі світовими стандартами;
  • унікально ідентифікувати піддони та інші одиниці логістики, відповідно до світового стандарту (SSCC), а також маркувати їх стандартними транспортними етикетками;
  • користуватися електронними каталогами українських товарів «Депозитарій»;
  • отримувати нормативно-технічну документацію системи GS1;
  • брати участь у загальноосвітніх заходах з питань автоматичної ідентифікації та електронного обміну даними;
  • отримувати консультації з практичного застосування штрихового кодування та електронного обміну даними у виробничих і торговельних процесах.